loader image

مرکز تخصصی رژیم درمانی MHC

ورود / ثبت نام

دانستنیها

چند راه برای رسیدن به وزن ایده آل (۴)

Young woman jogging in park at sunset.

توی ۳ قسمت قبل ۱۹ تا راه برای رسیدن به وزن ایده آل و خوندیم و حالا میریم برای خوندن بقیه ی مطلب.

فقط بازم میگم اگه ۳ قسمت قبل و نخوندید میتونید روی هر قسمت کلیک کنید و مطالعه کنید.

چند راه برای رسیدن به وزن ایده آل (۱)

چند راه برای رسیدن به وزن ایده آل (۲)

چند راه برای رسیدن به وزن ایده آل(۳)

چند راه برای رسیدن به وزن ایده آل (۴)

۲۰) بعد از غذا مسواک بزنید یا دهان خود را بشویید:

بسیاری از مردم پس از صرف غذا دندان های خود را مسواک می زنند یا نخ دندان می کشند ، که می تواند به کاهش تمایل به خوردن بین وعده های غذایی کمک کند ، این به این دلیل است که بسیاری از افراد پس از مسواک زدن تمایلی به غذا خوردن ندارند . به علاوه ، می تواند طعم غذا را بد کند .

بنابراین ، اگر بعد از غذا مسواک بزنید یا از دهانشویه استفاده کنید، ممکن است کمتر وسوسه شوید که یک میان وعده غیر ضروری بخورید.

۲۱)با اعتیاد به غذا مبارزه کنید :

اعتیاد به غذا ، میل شدید و تغییرات در ترکیب شیمیایی مغز شما است که مقاومت در برابر خوردن برخی غذاهای خاص را سخت تر می کند.

این موضوع یکی از دلایل اصلی پرخوری برای بسیاری از افراد است و درصد قابل توجهی از افراد به آن مبتلا هستند ، در واقع ، یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که تقریبا درصدی از افراد فاکتورهای اعتیاد به غذا را دارند.

برخی از غذاها بسیار بیشتر باعث ایجاد علائم اعتیاد می شوند که شامل غذاهای ناسالم بسیار فرآوری شده ای هستند که حاوی قند ، چربی یا هر دو هستند.

بهترین راه برای غلبه بر اعتیاد به غذا کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه است.

۲۲)ورزش کاردیو(هوازی) انجام دهید :

انجام کاردیو ، چه دویدن ، دوچرخه سواری ، پیاده روی با قدرت پیاده روی آهسته ، راهی عالی برای سوزاندن کالری و بهبود سلامت روانی و جسمی است.

ثابت شده است که کاردیو بسیاری از عوامل خطر بیماری های قلبی را بهبود می بخشد. همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند.

به نظر می رسد ورزش هوازی به ویژه در کاهش چربی های خطرناک شکمی که در اطراف ارگان های داخلی شما ایجاد می شود و باعث بیماری متابولیک می شود ، موثر است .

۲۳) تمرینات مقاومتی را اضافه کنید :

از دست دادن توده عضلانی یکی از عوارض جانبی رایج رژیم غذایی است.

اگر مقدار زیادی عضله از دست بدهید ، بدن شما شروع به سوزاندن کالری کمتری نسبت به قبل می کند (افت متابولیسم) با وزنه زدن منظم ، می توانید از این کاهش توده عضلانی جلوگیری کنید ، به علاوه ، ظاهر و احساس بهتری خواهید داشت.

۲۴) خوردن آگاهانه را تمرین کنید :

خوردن آگاهانه روشی است که برای افزایش آگاهی در حین غذا خوردن استفاده می شود.

این روش به شما کمک میکند تا انتخاب های غذایی آگاهانه تری داشته باشید و از نشانه های گرسنگی و سیری خود آگاه شوید. سپس به شما کمک می کند در پاسخ به این نشانه ها سالم غذا بخورید.

ثابت شده است که خوردن آگاهانه اثرات قابل توجهی بر وزن ، رفتار غذایی و استرس در افراد چاق دارد. به ویژه در پر خوری و خوردن احساسی مفید است.

با انتخاب آگاهانه غذا ، افزایش آگاهی و گوش دادن به بدن خود ، کاهش وزن به طور طبیعی و آسان اتفاق می افتد.

۲۵)روی تغییر سبک زندگی خود تمرکز کنید :

رژیم گرفتن یکی ازآن چیز هایی است که تقریبا همیشه در دراز مدت با شکست مواجه می شود. در واقع افرادی که رژیم غذایی دارند ، در دراز مدت بیشتر وزن اضافه می کنند!

به جای تمرکز فقط بر کاهش وزن ، تغذیه بدن خود با مواد غذایی سالم و ریز مغذی ها را به عنوان هدف اصلی خود قرار دهید .

غذا بخورید تا فردی سالم تر، شادتر و خوش اندام شوید ، نه فقط برای کاهش وزن.

 

دکتر عقبایی / دکتر عقبایی در جردن / دکتر رژیم آنلاین  / دکتر عادل / دکتر مرتضی عقبایی / بهترین متخصص تغذیه در جردن / بهترین متخصص تغذیه در تهران / بهترین دکتر تغذیه در جردن / بهترین دکتر تغذیه در تهران / دکتر شیرین عادل / بهترین دکتر تغذیه آنلاین / بهترین دکتر رژیم در تهران / بهترین دکتر رژیم در جردن / بهترین دکتر رژیم آنلاین /

دکتر عقبایی / دکتر عقبایی در جردن / دکتر رژیم آنلاین  / دکتر عادل / دکتر مرتضی عقبایی / بهترین متخصص تغذیه در جردن / بهترین متخصص تغذیه در تهران / بهترین دکتر تغذیه در جردن / بهترین دکتر تغذیه در تهران / دکتر شیرین عادل / بهترین دکتر تغذیه آنلاین / بهترین دکتر رژیم در تهران / بهترین دکتر رژیم در جردن / بهترین دکتر رژیم آنلاین /