loader image

مرکز تخصصی رژیم درمانی MHC

ورود / ثبت نام

دانستنیها

نحوه انتخاب ویتامین ها و مکمل های با کیفیت بالا

VITAMIN

چه چیزهایی هستند؟

غذا استفاده کنیم یا مکمل؟

چه کسانی به مکمل احتیاج دارند؟

مقررات

نگرانی ها

مکمل های غذایی محصولاتی هستند که افراد برای دریافت بیشتر مواد مغذی یا سایر ترکیبات مورد نیاز بدن از آن ها استفاده می کنند.از ویتاین ها و مواد معدنی خاص گرفته تا مولتی ویتامین ها و سایر ترکیبات مانند عصاره ی گیاهان.

مکمل های غذایی متعددی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند فواید سلامتی خاصی را ارائه می دهند. با این حال ، به دلیل قوانین محدود کنترل کیفی ،همیشه مشخص نیست که این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟یا فقط هدر دادن پول شماست و یا حتی برای سلامتی تان خطرناک است؟!!

این راهنما خلاصه ای از آنچه را که باید در مورد مکمل های غذایی بدانید و نحوه انتخاب یک محصول ایمن و با کیفیت است ، توضیح می دهد.

مکمل ها ، ویتامین ها ،مواد معدنی و مکمل های ترکیبی اختصاصی چیست؟

مکمل ها محصولاتی هستند که از طریق خوراکی دریافت می شوند و حاوی ریز مغذی های رژیم غذایی هستند ،مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد موثر گیاهان دارویی ، اسید آمینه ، پروبیوتیک ها ، آنتی اکسیدان ها یا سایر مواد مغذی.

در اشکال گوناگونی از جمله کپسول ها ،پاستیل ها ،مکمل های تزریقی ،پودرها و مایعات خوراکی موجود هستند .

مکمل های غذایی به طور معمول به عنوان روشی آسان و کارآمد برای تقویت سلامت جسمی یا روانی شما به بازار عرضه می شوند.

ویتامین ها:

ویتامین ها مواد مغذی ضروری هستند که بدن شما برای عملکرد صحیح و سالم ماندن به آن نیاز دارد . بسیاری از آنها به تنظیم عملکردهای حیاتی متابولیک ، از جمله رشد ،عملکرد اعصاب و سیستم گوارش کمک می کند.

ویتامین های محلول در چربی:

این ویتامین ها در چربی حل می شوند و می توانند در بافت چربی بدن شما ذخیره شوند.که شامل ویتامین های D.E.K.A

هستند.

ویتامین های محلول در آب :

این ویتامین ها در آب حل می شوند و در بدن ذخیره نمی شوند. شامل ویتامین C و ویتامین های گروه B هستند.

مواد معدنی:

مواد معدنی عناصر معدنی هستند که برای عملکردهای خاص بدن مانند رشد،سلامت استخوان و تعادل مایعات ضروری هستند.

ترکیبات اختصاصی :

ترکیبات اختصاصی ترکیبی منحصر به فرد از مواد تشکیل دهنده است که توسط شرکت های تولید کننده ی مکمل تولید می شوند.

بیشتر افراد سالم ، می توانند تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنند.با این وجود بیماری ها ،داروها و شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است مصرف مکمل ها برای تامین نیازهای غذایی لازم باشد.

نکته ی اصلی در مورد مکمل های غذایی این است که آنها برای تکمیل یا جایگزینی مواد مغذی یا سایر ترکیبات موجود در رژیم غذایی شما طراحی شده اند.

خلاصه :

غذاهای کامل و طبیعی حاوی بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی هستند . یک رژیم غذایی متنوع و متعادل سایر مواد مغذی ضروری و ترکیبات مهم گیاهی ای که برای سلامتی ضروری است ،تامین می کند . مکمل ها برای کمک به برطرف کردن کمبود های مواد مغذی شما توسط متخصصین توصیه می شوند.