loader image

مرکز تخصصی رژیم درمانی MHC

ورود / ثبت نام

دانستنیها

طرز تهیه ی چند نوع دمنوش

mhc

چای سبز

موارد مورد نیاز:

  • برگ‌های چای سبز- ۱ قاشق چای‌خوری به ازای هر لیوان آب
  • آب
  • لیوان چای
  • قوری چای
  • صافی چای

طرز تهیه:

  1. ابتدا آب را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.
  2. زیر آب را خاموش کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند تا دمای آن کمی کاهش یابد و به حدود ۸۰ درجه برسد.
  3. به ازای هر لیوان آب، ۱ قاشق چای‌خوری چای سبز داخل قوری بریزید.
  4. آب ۸۰ درجه را به قوری اضافه کنید.
  5. ۲ تا ۸ دقیقه زمان دهید تا چای سبزتان دم بکشد.
  6. بعد از دم کشیدن چای، برگ‌های چای سبز را از آب جدا کنید تا چایتان تلخ نشود. به منظور راحت‌تر شدن انجام این کار، می‌توانید از یک صافی برای ریختن چای سبز در قوری یا فنجان استفاده کنید.
  7. چای سبز خوش‌طعم شما آماده است می‌توانید آن را میل کنید

دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب

برای تهیه ی این دمنوش ۲ قاشق گل گاو زبان و۱ قاشق سنبل الطیب را با چند قطعه نبات داخل قوری میریزیم و روی آن را با آب جوش پر میکنیم.و ۳۰ دقیقه زمان میدیم که دم بکشه و بعد میل کنید.

دمنوش زنجبیل و چای ترش

برای تهیه ی دمنوش زنجبیل و جای ترش باید ابتدا جند برش از زنجبیل را داخل قوری بریزیم و روی آن با آب جوش پر کنید.

برای درست کردن چای ترش یا همان دمنوش هیبسکوس ابتدا برای هر نفر بین دو تا چهار گرم از این چای را در قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. مدت زمان دم کشیدن چای ترش زیاد نیست و شما با قرار دادن این چای برای مدت زمان ۳ الی ۵ دقیقه روی حرارت می توانید آن را دم کنید. برای سرو کردن این چای نیز ابتدا آن را از صافی رد کرده و سپس با خوراکی های شیرین آن را میل کنید.

دمنوش گل گاو زبان و لیمو عمانی

لیموعمانی ها را سوراخ کنید و به همراه گل گاوزبان و آب جوش در قوری بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. می توانید به این دمنوش کمی عسل اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود سپس آن را میل کنید.

دمنوش به لیمو

برای تهیه دمنوش به لیمو یک قاشق غذاخوری از برگ به لیمو را در قوری بریزید و به آن آب جوش بیفزایید. بیست دقیقه اجازه دهید تا دمنوش به خوبی دَم بکشد سپس به آن نبات یا عسل اضافه و میل کنید.

دمنوش بادرنجبویه

یک قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه را داخل یک قوری ریخته و آب داغ روی آن بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. برای شیرین کردن آن می توانید از عسل یا نبات استفاده کنید.

رژیم دکتر عقبایی / دکتر مرتضی عقبایی / بهترین دکتر رژیم در تهران / بهترین دکتر رژیم آنلاین / دکتر تغذیه در تهران / بهترین دکتر تغذیه در تهران / دکتر تغذیه در جردن / بهترین دکتر رژیم در تهران / دکتر تغذیه در جردن / بهترین دکتر تغذیه در جردن / دکتر رژیم در جردن / بهترین دکتر رژیم در جردن

دکتر عقبایی / دکتر عقبایی در جردن / دکتر رژیم آنلاین  / دکتر عادل / دکتر مرتضی عقبایی / بهترین متخصص تغذیه در جردن / بهترین متخصص تغذیه در تهران / بهترین دکتر تغذیه در جردن / بهترین دکتر تغذیه در تهران / دکتر شیرین عادل / بهترین دکتر تغذیه آنلاین / بهترین دکتر رژیم در تهران / بهترین دکتر رژیم در جردن / بهترین دکتر رژیم آنلاین /