loader image

مرکز تخصصی رژیم درمانی MHC

ورود / ثبت نام

دانستنیها

تغذیه در آلودگی هوا

1394092817053635467405010

آلودگی هوا به دلیل گرم شدن زمین و صنعتی شدن شهرها، به یکی از معضل های محیط زیستی تبدیل شده است که این مسئله بر سلامتی و عملکرد بدن ما موثر است. تغذیه مناسب و متعادل می تواند این فشار و استرس بر بدن را کمی تعدیل کند

مصرف آنتی اکسیدان ها در شرایط آلودگی هوا، شش ها را در برابر ریزگردها محافظت می نماید.

ویتامین C, E,D,A ، امگا۳، زینک، کورکومین و دیگر آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در برابر دفع آلودگی ها و اکسیدان ها از بدن ایفا می کنند.

از جمله موادغذایی حاوی ویتامین C می توان به فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، بروکلی، جعفری و گشنیز، کیوی، پرتقال و لیمو ترش اشاره کرد.

منابع غذایی ویتامین E و امگا۳ شامل: مغزها، روغن زیتون، آواکادو، دانه کتان، زیتون، ماهی و دانه ها می باشد. این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

در روزهای آلوده از مصرف موادغذایی پرچرب و چربی های اشباع نظیر لبنیات پرچرب، چربی گوشت و مرغ، خامه، بستنی و گوشت های فرآوری شده خودداری نمایید.

مصرف مایعات نظیر دمنوش های گیاهی و آب را افزایش دهید.

در صورت کمبود ویتامین D، از مکمل ویتامین D به صورت روزانه استفاده نمایید.

از مصرف زردچوبه در غذاهای خود غافل نشوید یا آن را به صورت مکمل کورکومین دریافت نمایید.

باور غلط: بسیاری از افراد فکر می کنند در روزهایی که هوا آلوده است و یا با موادشوینده در ارتباط هستند، مصرف لبنیات نظیر شیر می تواند سموم وارد شده به بدن را دفع کند؛ درحالیکه مصرف لبنیات برای دفع سموم گوارشی موثر است به آلودگی هوا یا دفع سموم تنفسی کمکی نمی کند.

mhcteam.com mhcteam ئازفثشئ ئازفثشئ.زخئ بهترین دکتر تغذیه آنلاین بهترین دکتر تغذیه در تهران بهترین دکتر رژیم در تهران بهترین دکتر رژیم در جردن بهترین دکتر تغذیه در جردن بهترین دکتر تغذیه در ظفر