loader image

مرکز تخصصی رژیم درمانی MHC

ورود / ثبت نام

دانستنیها

تاثیر مصرف کراتین فسفات بر ساخت و قدرت عضله

فواید-و-خواص-کراتین

فسفوکراتین که با نام کراتین فسفات نیز شناخته می شود، یک مولکول کراتین فسفریله شده است که به عنوان یک ذخیره سریع از فسفات های پرانرژی در عضلات اسکلتی، میوکارد و مغز برای بازیافت انرژی آدنوزین تری فسفات عمل می کند.

فسفوکراتین می تواند به صورت بی هوازی یک گروه فسفات را به ADP برای تشکیل ATP در طول پنج تا هشت ثانیه اول حداکثر تلاش عضلانی اهدا کند.

بنابراین برای فعالیت هایی که نیاز به انفجارهای کوتاه انرژی مانند فوتبال و دوی سرعت دارند،کراتین فسفات عملکرد ورزشی را بهبود بخشیده است .مزیت دیگر فسفوکراتین این است که یک ماده قانونی در اکثر مساابقات ورزشی مانند المپیک و دومیدانی حرفه یی است.بنابراین کراتین فسفات باعث میشود قدرت عضلات تا حد بسیارزیادی افزایش پیدا کند.علاوه بر این ، کراتین فسفات توسط سازمان غذا و داروی آمریکا یک دارو در نظر گرفته نمی شود.

معایب کراتین فسفات:

از جمله معایب اصلی کراتین فسفات این است که هیچ مطالعه ی طولانی مدت در مورد اثرات آن انجام نشده است.برخی از دانشمندان حدس می زنند که با مصرف مکمل ، بدن میتواند تولید کراتین را به طور طبیعی متوقف کند. همچنین اثرات افزایش مواد زائد کراتین و کراتینین به کلیه ها نگران کننده است.

سایر عوارض جانبی شامل تهوع،اختلالات گوارشی و افزایش گرفتگی عضلات می باشد.

منابع غذایی حاوی کراتین:

ماهی سالمون،ماهی تن،ماهی کاد،گوشت گاو و شیر است.

نحوه مصرف مکمل فسفوکراین:

مرحله اول دوره اشباع شدگی نام دارد که در این دوره مصرف ۱۵ تا ۲۵ گرم برای ۵ روز متوالی میتواند سلول های عضلانی را اشباع کند.

بعد از دوره اشباع شوندگی دز نگهدارنده ۳ الی ۵ گرم به صورت روزانه جهت بالا نگهداشتن سطح کراتین توصیه میشود.

mhcteam.com mhcteam ئازفثشئ ئازفثشئ.زخئ بهترین دکتر تغذیه آنلاین بهترین دکتر تغذیه در تهران بهترین دکتر رژیم در تهران بهترین دکتر رژیم در جردن بهترین دکتر تغذیه در جردن بهترین دکتر تغذیه در ظفر